Instalacja i konfiguracja telefonów internetowych (VoIP)

VoIP (ang. Voice over Internet Protoco), czyli coraz bardziej popularna telefonia Internetowa, to idealne rozwiązanie dla firm, które nie posiadają potrzebnej infrastruktury telefonicznej, bądź chcą znacząco obniżyć koszty obsługi i korzystać z nowoczesnych funkcjonalności. VoIP pozwala stworzyć skalowalną infrastrukturę telefoniczną, którą można szybko i łatwo modyfikować, a w razie potrzeby bez problemu przenieść do nowej lokalizacji posiadającej łącze Internetowe.
Podstawowa zasada działania technologii jest stosunkowo prosta, mianowicie sygnał mowy jest przetwarzany na formę cyfrową, poddawany kompresji przy pomocy odpowiedniego kodeka a następnie dzielony na pakiety i przesyłany przy pomocy protokołu IP. Minimalna przepustowość łącza, jaką trzeba przewidzieć do obsługi połączeń głosowych wykonywanych w technologii VoIP zależy od używanego kodeka i ilości prowadzonych w tym samym czasie połączeń. Na jakość działania usługi wpływ ma nie tylko przepustowość, ale również jakość wykorzystywanego łącza - czyli czy sieć nie za bardzo obciążona lub o słabej jakości infrastrukturze (np. przyłącze w dużej odległości od switcha/routera, słabej jakości gniazda i kable).
Wielu operatorów VoIP umożliwia skorzystanie z tradycyjnego numeru telefonu w wybranej strefie numeracyjnej, co umożliwia odbieranie rozmów telefonicznych - tak jak w przypadku telefonu stacjonarnego PSTN. Nie ma również problemu w przeniesieniu posiadanego już numeru telefonu do operatora VoIP.
Proponowane przez IT Bridge rozwiązania VoIP opierają się na wirtualnej centrali VPBX, programowej lub sprzętowej centrali IP-PBX. Wykorzystanie centrali telefonicznej znaczącą podnosi funkcjonalność infrastruktury telefonicznej. Pozwala zastosować m.in automatyczne menu IVR z zapowiedzią głosową (szybko ustawisz profesjonalne powitanie), kolejkowanie połączeń (osoby oczekujące na połączenie odsłuchają komunikat o zajętości konsultantów), numery wewnętrzne (każdy pracownik otrzyma skrócony numer), grupowanie numerów (pozwala na budowanie grupy numerów, np. biuro obsługi Klienta, sprzedaż) czy nagrywanie prowadzonych rozmów.
Telefonia VoIP zapewnia nie tylko lepszą jakość rozmów,
ale pozwala również na zmniejszenie ich kosztów.
VPBX - wirtualna centrala PABX
Centrala VPBX to nowoczesne scentralizowane rozwiązanie komunikacyjne w Twojej firmie. Jest utrzymywana i zarządzana w chmurze (działa w modelu SaaS - Software as a Service) - dostęp do panelu administracyjnego uzyskuje się z poziomu przeglądarki Internetowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ponosi się inwestycji sprzętowych w centralę / serwer PBX. Oprócz podstawowej funkcjonalności wykonywania i odbierania połączeń zawiera szereg zaawansowanych funkcji.
IP-PBX - programowa centrala PABX
Programowa centrala IP-PBX pozwala uwolnić się od konwencjonalnych centrali PABX. Wystarczy zainstalować odpowiednie oprogramowanie na serwerze czy komputerze PC. Programowa centrala PABX pozwala na wykorzystanie posiadanych aparatów telefonicznych jak również użycie standardowych telefonów programowych i sprzętu SIP, usług VOIP oraz konwencjonalnych linii telefonii PSTN.
IP-PBX - sprzętowa centrala PABX
Nowoczesne centrale abonenckie IP-PBX, to urządzenia oparte na najnowszych osiągnięciach technologii VOIP, umożliwiające tworzenie sieci telefonicznej w oparciu o infrastrukturę IP. Zaawansowany interfejs internetowy pozwala na szybkie i wygodne zarządzanie wszystkimi możliwościami, jakie oferują sprzętowe centrale IP-PBX.
wstecz